2 września 2012

Pielęgnacja cienkich włosów!

Główną przyczyną cienkich włosów są... geny. Tak, tak! Na pocieszenie napiszę, że wiele osób odziedziczyło takowe włosy po swoich rodzicach. Sama jestem ich posiadaczką. Szczęśliwą? nie do końca! ale na pewno cienkie włosy, to nie jest powód do tego, by ich nie lubić. Według mnie każde włosy, które są zdrowe, zadbane - są piękne! Stąd też takie hasło, widnieje na moim blogu "zdrowe włosy, to piękne włosy! :)


Wracając do tematu wpisu. Cienkie włosy mogą być nieposłuszne. Lubią się buntować i nie układać tak jak chcemy. Często się elektryzują i puszą, a ich właścicielkami są najczęściej blondynki. Mogą się szybciej przetłuszczać, ale przede wszystkim może im towarzyszyć brak objętości! Nie każdemu pasuje, gdy włos ściśle przylega do głowy i jest 'ulizany'. Kolejnym minusem takowych włosów jest większa podatność na zniszczenia, czy nieszczęsne rozdwajanie się końcówek.. Często też gdy zaczynają wypadać nam włosy, bardzo się stresujemy, ponieważ nie chcemy ich za wiele stracić, bo i tak są cienkie, więc każdy włos się liczy i zaczynamy szybko działać, znacie to? :D Z drugiej strony, takie włosy często są stosunkowo dobrze nawilżone, o ile o nie w jakimś stopniu dbamy, a nie tylko myjemy.

Jakie szampony dla cienkich włosów?              

Jeśli chodzi o mnie, to według mnie najlepiej do oczyszczania włosów używać lekkie szampony, bez silnych detergentów (np. SLES), które mogą podrażniać skórę głowy powodując przy tym np. swędzenie, łupież itp. Ja dodatkowo zrezygnowałam z sylikonów. Zauważyłam też, że warto zwrócić uwagę na konsystencję szamponu, a mianowicie kiedy są bezbarwne, transparentne często też są lekkie, natomiast te o gęstej, białej formule, mogą być sygnałem, że nam lekko obciążą włosy. Należy takie włosy myć oczywiście tyle razy, ile potrzebujemy, jednak jeżeli macie problem z przetłuszczaniem się włosów to nawet codziennie. Włosy najlepiej myć nalewając sobie odrobinę szamponu najpierw na dłoń, a dopiero potem na skórę głowy i włosy. Jeżeli wasze cieniutkie włosy są podatne na łamanie i zniszczenia - róbcie to delikatnie! Opuszkami palców masujcie skórę głowy, tak by nie powstały kołtuny, które tylko potem spowodują, że zrobimy jeszcze większe zniszczenia na naszych biednych, cienkich włoskach ;-)

Maseczki i odżywki - jakie?                                  

Oczywiście tak jak i włosy grube, to i cienkie potrzebują od czasu do czasu maski na włosy! Regularne stosowanie preparatów o lekkiej konsystencji sprawi, że włosy staną się bardziej podatne na układanie! Odżywki powinny być lekkie i nakładane od połowy włosów, bądź na same końce. Warto również stosować płukanki na całe włosy - np. z pokrzywy lub skrzypu, które nie powinny obciążać cienkich włosów. Osoby z cienkimi włosami powinny unikać odżywek bez spłukiwania - często mogą one obciążać włosy. Oczywiście jest to sprawa indywidualna, ale warto zwrócić na to uwagę, zwłaszcza, jeżeli nie chcemy myć włosów codziennie. Jednak  gdy bardzo tego chcemy, a widzimy, że po nałożeniu takowej odżywki włosy mamy przeciążone, nie musimy się od razu zniechęcać! Za nim wyrzucimy odżywkę do kosza, warto próbować stosować ja na inne sposoby, np. nakładając tylko na końcówki, albo po prostu dodawać ją do innych masek - nie raz takie eksperymenty przynoszą zaskakujące rezultaty! Za to jestem bardzo NA TAK jeśli chodzi o mgiełki, delikatne odżywki w spray'u. Warto też korzystać z tych, które mają optycznie dodać im objętość. Natomiast odradzam używanie gum, wosków, past czy szamponów z odżywką 2w1 - mogą obciążyć. Pamiętajmy jednak, że im więcej kosmetyków użytych do stylizacji takich włosów, tym większa szansa na ich szybkie obciążenie i przetłuszczanie.

Olejowanie? czemu nie!
 

Osoby, z cienkimi włosami powinny uważać z olejowaniem czy nakładaniem jedwabiu. Absolutnie nie jestem temu przeciwna, sama to stosuję! Szczególnie w sytuacji gdy włosy są zniszczone, wręcz jest to wskazane, olejowanie jest często bardzo skuteczne i dostarcza włosom niezbędnych składników odżywczych! Do tego nawilżają i zatrzymują wodę we włosach. Jednak co najważniejsze - najpierw trzeba umieć dobrać sobie odpowiedni olej dla naszych włosów. Wybór jest ogromny, a na każdą z Nas działać będzie coś innego. Dlatego trzeba mieć do tego nie raz anielską cierpliwość :) Ja nie nakładam oleju na noc, tylko na dwie trzy godziny, moje cienkie włosy lepiej to znoszą, nie są obciążone. Jednak jak to bywa z tymi naszymi włosami - wszystko trzeba przetestować na swoich własnych, być może wasze włosy polubią tego typu pielęgnację, albo i przeciwnie.

Moja rada:

- warto po umyciu głowy gdy już włosy wyschną, zrobić sobie wysoki kucyk na głowie i iść w nim spać. Efekt? Lekko uniesione włosy u nasady nawet przez cały dzień!
- postaraj się nie prostować włosów - owszem ona wygładza, ale pozbawia ich objętości.
- warto wybrać się do fryzjera i ściąć nasze włosy tak, by nabrały większej objętości.

To tyle jeśli chodzi o takie podstawowe informacje odnośnie cienkich włosów. Skupiłam się na takich, bo jestem ich posiadaczką. W kolejnych postach chętnie napiszę już bardziej szczegółowo o pielęgnacji, co stosować, czego unikać szczególnie jeśli chodzi o włosy suche i zniszczone.

A wy jesteście posiadaczkami jakich włosów? :) Lubicie swoje włosy?

19 komentarzy:

  1. Wszystko to prawda, niestety. Mam cienkie włosy, ale myślę, że z grubszymi miałabym problem :) Juź wolę mieć oklapnięte włosy, niż szopę :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Coś w tym jest! :D chociaż ja do tego wszystkiego mam jeszcze problem z puszeniem, zwłaszcza po umyciu i strasznie mnie to denerwuje! :D Pozdrawiam :))

      Usuń
  2. Ja też mam cienkie włosy! :(
    A jestem brunetką!
    Jest ich dużo, ale cienkie.
    I to chyba po kominiarzu bo moi rodzice mają grube włosy. :)
    Dodaję!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. no tak to niestety jest! ale nie ma co się załamywać, trzeba tylko dbać o to, by były zdrowe! :D obserwuję także :))

      Usuń
  3. Jestem naturalną blondynkę i mam cienkie włosy :( Trochę nietypowe bo jest ich dużo i żeby je zniszczyć musiałam się 'bardzo postarać'. Nie ma co się załamywać, bo odkąd piję pokrzywę, olejuję i stosuję wcierki zaczęły mi wyrastać odrobinę grubsze włosy!
    Bardzo ciekawy i przydatny wpis :)
    Obserwuję.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Masz rację, robię to samo od całkiem niedawna i liczę właśnie na taki efekt, w postaci lekko grubszych włosów. Wszystko da się zrobić, trzeba tylko systematyczności i cierpliwości! :D Pozdrawiam i również obserwuję! :))

      Usuń
  4. Ja mam bardzo cienkie włosy i objętości mogę pomarzyc ;-)

    OdpowiedzUsuń
  5. "Często też gdy zaczynają wypadać nam włosy, bardzo się stresujemy, ponieważ nie chcemy ich za wiele stracić, bo i tak są cienkie, więc każdy włos się liczy i zaczynamy szybko działać, znacie to? :D" Jejku czytasz mi w myślach, jak mi na wiosnę lecą tak morze łez wylewam za nimi :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dokładnie tak, ja mam teraz ten problem, więc już zdarzyło mi się mieć gorsze dni.. ale nie możemy się nigdy poddawać, tak już jest z tymi włosami! :))

      Usuń
  6. Rewelacyjny artykuł, ja mam cienkie włosy po mamie a w dodatku mam ich mało.... Ale każdego dnia walczę o nowe :D
    Kiedy podejrzewałam u siebie łysienie telogenowe włosów wypadło mi bardzo dużo, miałam dość znaczne prześwity na głowie i nie były to tylko moje spostrzeżenia bo i znajomi mówili, że je widać :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki! :)) a udało Ci się wygrać z tym? wypadają Ci nadal? ja właśnie teraz walczę..

      Usuń
  7. Również mam cienkie włosy. Dlatego w obecnej pielęgnacji najbardziej skupiam się na wypadaniu. Ciekawy artykuł, oczywiście-obserwuję.

    OdpowiedzUsuń
  8. Hmmm... melduję się jako posiadaczka "piór" ;) Nie jest łatwo ale... moje włosy dzięki temu, że są cieńkie - nie są ciężkie = fryzury z reguły trzymają się u mnie świetnie (poza opcją prostowania - po olejach kręcą mi się strasznie i żadne zabiegi nie są w stanie utrzymać moich włosów w stanie idealnie prostym dłużej niż 2 godziny :P)

    OdpowiedzUsuń
  9. Moje też są cienkie i dość rzadkie co jest dla mnie traumatyczne;( ale od kiedy zaczęłam o nie należycie dbać, czyli kilka mc temu, to zauważam stopniowe zagęszczanie;) oczywiście szału nie ma, ale zamiast prześwitów są młode włoski;)
    Niestety dobiłam włosy ostatnio 2 mocnymi antybiotykami, rozchorowałam się z rzędu 2 razy i miałam tylko 1 dzień przerwy między jednym a drugim antybiotykiem! Do tego miałam zakaz brania jakich kolwiek witamin, bo one osłabiają działanie antybiotyków. Bardzo siadły mi włosy, wypadają kępami;( na szczęście od dwóch dni nic nie łykam, jem mnóstwo owoców, biore Vitapil i czekam na powrót do formy;) niestety nadal nie moge nakładać nic na głowe, żadnych domowych masek, ani nawet sklepowych i trzymać dłużej, miałam poważne zapalenie uszu i nie mogę głowy ziębić, za mocno moczyć a tym bardziej dopuścić wody do uszu i okolic;( powiem szczerze, że jeszcze takie dziadostwa wcześniej nie złapałam, teraz mam nadzieję, że mi sie nie nawróci bo znowu będę skazana na antybiotyki i ruine włosów;( żeby zwiększyć objętość, lubie zrobić 2 warkocze i tak iść spać z mokrymi lub lekko podsuszonymi włosami, rano są fajne fale;) i większa objętość, można też zrobić 2 małe koczki;) nie prostuje włosów, susze suszarką jak się spieszę, tak to wybieram opcje z warkoczami na noc;)
    zaczynam akceptować fale, zmierzwienie i ogólnie estetyczny nieład na głowie;) nie muszą być zawsze proste - kiedyś wyznawałam taką zasadę dziś jestem trochę mądrzejsza;)
    Fajny blog, obserwuje;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też mam rzadkie więc Cię rozumiem, zmagam się ciągle z wypadaniem włosów, wczoraj miałam znowu gorszy dzień, a niestety dodatkowy stres na pewno dobrze nam nie robi :/ co do koczka na noc to się zgadzam, napisałam o tym w poście. Pozdrawiam cieplutko! :)

      Usuń
  10. Dobre rady :) też mam cienkie włosy :(

    OdpowiedzUsuń
  11. Masz super włosy! Dodałam do obserwowanych, bo też mam cienkie i przeczytam po powrocie z uczelni :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Doskonałą ochronę i pielęgnację dają włosom produkty Wax Pilomax. Polecam

    OdpowiedzUsuń