8 września 2012

Zdrowy wygląd? to PESTKA! czyli o właściwościach pestek dyni.

Cześć dziewczyny! Dzisiaj trochę inny temat, ale ciągle pozostaje w temacie włosowym. Zastanawiałyście się kiedyś nad tym, ile składników odżywczych mają takie niepozorne pestki dyni? Otóż okazuje się, że całe mnóstwo!  Pestki dyni to prawdziwa skarbnica witamin!

Na początku należy zaznaczyć, że są kaloryczne... ale i zdrowe! Zawartość witamin i mikroelementów w nich zawartych, przyprawia o zawrót głowy! 

Co zawierają pestki?

- Otóż.. Witaminy z serii B, a więc B1, B2, B3 I B9 które są liczone w kilkunastu procentach średniego, dziennego zapotrzebowania.
- Pestki te zawierają również mikroelementy, takie jak: mangan, magnez, żelazo, fosfor, liczone w kilkudziesięciu procentach dziennego zapotrzebowania.

- Pestki dyni to również istna skarbnica cynku -który jest bardzo pomocny w leczeniu trądziku, włosów ze skłonnościami do wypadania, czy łamiących się paznokci! Właśnie pestki dyni mają zbawienne działanie na nasze problemy z wypadaniem włosów.

- 100g pestek zawiera również całodzienną zalecaną dawkę miedzi.

- Badania pokazały, iż pestki dyni zawierają kukurbitacynę, nieszkodliwą dla Nas, lecz szkodliwą dla drobnoustrojów czy robaków w naszym organiźmie. To powoduje, że owe pestki są wykorzystywane w walce z pasożytami w układzie pokarmowym. Do tych pasożytów zaliczamy: tasiemce, owsiki czy glistę ludzką.

- Pestki z dyni zawierają lecytynę, która korzystnie wpływa na kłopoty z koncentracją. 
 właściwości lecytyny są także nieocenione w procesach przemiany materii.

I ostatnia sprawa, która powoduje, że pestki dyni są tak wspaniałe. Otóż.. ich smak! Świeże lub ususzone, jak kto woli, smakują znakomicie. Warto dodawać je do sałatek, płatków śniadaniowych, jogurtów, bądź zapiekanych warzyw. Pestki dyni to ogromne źródło witamin i warto to docenić i dodać do swojego codziennego menu.  

Ja polecam dodawać pestki dyni do swoich potraw, które wyżej wymieniłam, a jeśli nie będziecie nic jadły z wyżej wymienionych rzeczy,  bądź nie macie na to czasu, to po prostu wystarczy jedna łyżka pestek dyni na dzień. Można je dostać w większości sklepów spożywczych. Dziewczyny, piszę serio! Myślę, że mało kto zdaje sobie sprawę z tego, jakie pestki dyni są zdrowe i co najważniejsze akurat w naszym przypadku - działają na kondycję naszych włosów! Głównie sprzyjają w walce z ich wypadaniem.

Napiszę wam co głosi medycyna ludowa na temat pestek dyni: 

"Pestki dyni spadły z kieszeni Boga na ziemię 
i nie ma na świecie zdrowszej od nich rzeczy!" :)

a więc doceńmy je dziewczyny! :D



 

31 komentarzy:

  1. O kurcze! :D Lece po pestki dyni :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo lubię pestki dyni :) W moim ogródku rosną sobie :) Czekam aż będą takie wielgaśne :)

    OdpowiedzUsuń
  3. lubię pestki dyni, tylko nie wiem czemu tak rzadko je jem

    OdpowiedzUsuń
  4. Uwielbiam je jeść ! :) a jeszcze te właściwości tak kuszą :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Chyba też je zakupię, ehh te wypadające włosy!
    Uwielbiam bułki z tymi pestkami.

    OdpowiedzUsuń
  6. ja właśnie dziś walczyłam z 2 mega dyniami;) susze pestki, z jednej zrobiłam córci potwora z drugiej miał być dżem ale smak mi nie spasował, za bardzo pachnie i smakuje jak burak pastewny czy surowy ziemniak;( ale to kwestia gustu. Miałam zamiar napisać notke o pestkach i dyni;) więc dodam linka do Twojej notki i męczarnie mam z głowy;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Skoro tak mowisz to bede je jesc:D

    OdpowiedzUsuń
  8. to prawda i na impotencję :)))

    OdpowiedzUsuń
  9. Pestki dyni :( akurat nie przepadam ... ale do płatków chętnie dodaje :)

    dodaje do obserwowanych :) i zapraszam do siebie .

    OdpowiedzUsuń
  10. Uwielbia dynię :)
    Otagowałam Cię na moim blogu :D

    OdpowiedzUsuń
  11. lubię jogurt z pestkami dyni i słonecznika i z rodzynkami <3

    OdpowiedzUsuń
  12. Ooo same dobre rzeczy, muszę po nie częściej sięgać, zdecydowanie. :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Kiedyś je jadłam , a nawet nie wiedziałam , ze mają takie dobre działanie ,teraz zaczne jeść i będę się przyglądac czy poprawi mi się stan cery i włosów , które niestety ostatnio mocno wypadają :(

    OdpowiedzUsuń
  14. Zostałaś otagowana http://nietypowo-wlosowo.blogspot.com/2012/09/tag-7-faktow-o-mnie.html :)

    OdpowiedzUsuń
  15. subskrybuję i zapraszam do mnie:)
    ja kiedys podjadalam pestki dyni ale niezbyt regularnie:)

    OdpowiedzUsuń
  16. Na szczęście bardzo lubię pestki dyni :) postaram się jeść je regularnie :) Obserwuje i zapraszam do mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Dawniej jadłam dużo pestek z dyni, a teraz nie wiem czemu przestałam.

    OdpowiedzUsuń
  18. bardzo przydatny post!!:)

    u mnie koszula do wygrania: http://the-devil-weaars.blogspot.com/2012/09/konkurs.html Zapraszam ;)*

    OdpowiedzUsuń
  19. Ciekawy post. :)
    Tyle się naczytałam na temat zdrowej żywności, że sama nie wiem co już kupić.:D

    OdpowiedzUsuń
  20. może kupię do pochrupania przed TV
    brakuje mi zdrowych przekąsek
    bo słodyczy i innych nie jem ;)

    OdpowiedzUsuń
  21. Uwielbiam pestki dyni :) Bardzo fajny blog,dodaje do ulubionych i zapraszam do siebie :) Polub, skomentuj, odwdzięcz się. Zapraszam :) http://liliannakim.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  22. ja niestety nie lubię pestek dyni:(

    zapraszam do siebie na z-kazdym-dniem-piekniejsza.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  23. Pestki dyni dodaję do mojej owsianki na śniadanko :) pychota :)

    OdpowiedzUsuń
  24. noo ja schdłm przez pestki dyni :D jeśli ktoś jeszcze szuka info to tu http://leczniczeziola.pl/898/dynia jest

    OdpowiedzUsuń